Alla inlägg under november 2011

Av Maria - 3 november 2011 20:42

   


 


Oj, det var vist jättelängesedan sist! Det har ju hänt massor!! I korta drag har detta hänt;


Nefeli och Neffie lämnades på bete, Neffie hämtades hem efter någon vecka och Nefeli blev kvar hela sommaren. Vallen blev stängslad...

Jag var iväg på kurs i Beridet Bågsytte nere i Gemla, småland(?) för Kassaimästaren Pettra Engeländer. Såååå kul och inspirerande. Jag tränade en gång hemma med min häst, lyckades då som avslutning med bedriften att trilla av och bryta armen. Detta 3 veckor innan mitt och Allans bröllopp....


Men, den 14 augusti gifte vi oss i Marma kyrka, åkte häst och vagn hem till gården. Hade minst sagt en helt fantastik dag!!! Det finns ingenting jag hade velat ändra på!


I slutet av augusti åkte vi ned till Småland och tittade på SM i beridet bågskytte, bestämde oss för att deltaga år 2011...

Första helgen i september kom Jimmie upp till oss och hade en endagarskurs, tyvärr var jag fortfarande gipsad och kunde inte själv vara med :(


Jag vart gravid och den 9 juni i år kom vår andra dotter, Emma till världen!


Eftersom jag nu inte ridit sedan jag bröt armen pga graviditeten bl a så trodde jag att det var kört med SM i beridet bågskytte för min del detta år... men, så anmälde sig Allan... och även Malin som räknade med att vara nyopererad och inte viste om hon skulle kunna spänna en båge på tävlingen... jag räknade ut att jag borde hinna rida i en månad i alla fall före tävlingen, nog tusan borde det gå i alla fall??? Sagt och gjort, jag anmälde mig också - och deltog :) Är mycket nöjd med mitt deltagande! Började träna skytte i galopp ca 1 vecka före tävlingen gick av stapeln, min häst har då ridits sporadiskt i sådär 3 år och var nu inte alls den där "vana" hästen att ha med på tävlingsplats...


Nu pågår inkörning av Nefeli, Neffie och Ville. Ja, det har jag ju heller inte berättat om... Ville - en mycket trevlig Nordsvensk brukshäst som vi fick av en granne då vi flyttat hit. De funkade inte ihop, så hästen skulle bli korv.

Men här har han inte varit annat än en klippa! Vår fina, fina Ville!! :)


Så... ja det var en snabbresumé om vad som hänt sedan sist... hoppas jag blir bättre på att hålla sidan uppdaterad nu!

Ovido - Quiz & Flashcards