Direktlänk till inlägg 29 maj 2010

Betestider

Av Maria - 29 maj 2010 12:09

I förrgår och i går stolpade vi och stängslade in vall, i morsse kunde jag äntligen släppa ut våra tre hästar samt de två inhyrda på bete! Jätteskönt! Dels blir det ju mindre jobb, men framförallt så är hästarna mindre utsatta för knott å mygg på vallen. Nu har vi väl rätt normalt med mygg å knott här på gården men det ligger så skyddat av trän så det fläktar inte så mycket - å då blir det många mygg som hovrar över en... På vallen fläktar det rätt så bra så hästarna såg mycket nöjda ut! Nu återstår bara att se hur mycket broms det blir i år?


Vi har i alla fall betämt oss för att investera i en SceeterVac så vi minskar antalet knott å mygg till nästa vår...


Nu sover Tuva i sin säng, hunden ligger på rygg å snarkar och jag har en kopp kaffe och en lugn stund vid datorn framför mig!


Ikväll när sambon kommer hem ska jag få lära mig att köra vår traktor :) Det ska bli kul, hihi


I övrigt sitter jag mest och mider planer och funderar ut en massa roliga kurser vi skulle kunna ha här. Beridet bågskytte, "tornerspelscamp", ridläger för ungdomar som vill prova på båda ovanstående...... för att inte tala om kurser i personlig utveckling och mystiska ceremonier.....!

 
 
Malin

Malin

31 maj 2010 10:42

Kurs i mystiska ceremonier!!! Jag anmäler mig =)

http://stall1m.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 5 april 2013 09:34

Nu är det äntligen bestämt! Jag ska bli återförsäljare för St Hippolyts foder, ska bli SÅ roligt! http://hippolyt.dk/SE.aspx   Vi har använt fodret till våra 5 hästar under ca 1 år nu och jag är helnöjd. Det jag är mest imponerad över är hur ot...

Av Maria - 24 februari 2013 10:56


Jag tycker i normala fall om snö och vinter, men i år längtar jag ovanligt mycket efter vår och sommar... Antar att det beror på att sommaren inte var någon sommar utan en regnperiod och att vi nu haft en lååång, kall vinter... Men, vi har ialla...

Av Maria - 18 januari 2013 17:51


I förrgår hade jag en sån där dag som aldrig ville ta slut... började ppå morgonen med en liten som sa "mamma, det bidde en olycka i sängen... det är lite blött mamma" Jaja, sånt händer... riv ur lakan å släng i tvätten.   Det snöade vackert och ...

Av Maria - 5 januari 2013 14:22


Allan och Tuva var ute och red en dag i december, jag tycker de ser så söta ut, en stor brun nordsvensk och en liten brun ponny. Jag tänkte att denna gång skulle jag inte missa att filma dem när de kom hem  ! Men.... hm... det var itne riktigt s...

Av Maria - 4 januari 2013 22:19

Ok vad bra jag var på att skriva mer regelbundet?    nä... nu kommer en resumé över 2012 så får jag se om jag lyckas bättre nu under 2013?    2012... Tuva fyllde 3 år och Emma fyllde 1. Jag är jätteglad att vi hade kurs här hemma i Beridet ...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Gästbok

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards