Alla inlägg under februari 2010

Av Maria - 26 februari 2010 12:51

Jag tillhör den skaran av människor som gick ut i slasket i morsse och log! För detta är väl ett tecken om något på att vintern och kylan håller på att släppa sitt grepp så att vi äntligen kan få vår igen?!?!?!    Underbart!!!


Längtar så efter att få se den första lilla vårblomman... vanligtvis är min favoritårstid hösten, det är så underbart vackra förger på hösten och klart och krispigt i luften och ändå värmande sol. Framförallt - inga insekter!! Men, i år kommer jag nog mer än någonsin förr att uppskatta våren och sommaren.


Längtar ju till våren för att vi äntligen flyttar då också! 1 maj... då går flyttlasset till Tierp. Ser så fram emot det... äntligen kommer vi att ha hästarna HEMMA igen! Kan gå ut på morgonen och sätta sig med fötterna i gräsmattan och dricka morgonthé! Jag har konstaterat att vi kommer alltid att vara lyckliga där, där kommer disken alltid att vara nydiskad, golven skinande rena, veden upphuggen och staplad, höet nyligen uppkastat till logen... *längtar* Det är väl klart att det alltid kommer att vara så?!

Av Maria - 25 februari 2010 09:13

Nu har jag under 3 dagar varit på repetionskurs. Jag blir alltid lika förundrad över hur mycket fikapauser och bensträckare man kan klämma in på en dag :) ! Aldrig är jag väl heller så proppmätt som när det varit kursdag? Men, det är rätt trevligt, dumt att klaga! Så... nu har jag uppdaterat juridiken så jag borde veta vilket lagstöd jag har då jag abetar, kanske? Vi hade även självskyddsträning och handfängselträning, nyttigt! Skulle behöva träna oftare känner jag, får kanske ta tag i det?


Som alla andra fastnade jag ibland i trafiken i det snökaos som rådde. Fast jag måste säga att jag tycker det är rätt intresannt att se  hur människor förbereder sig. Det har varit stopp i trafiken, mycket kallt och svårt att ta sig fram i flera dagar. Om man nu ändå beslutar sig för att ge sig ut i vädrats makter - vad har man på sig? Varm jacka, täckbyxor, varma skor, mössa osv... tja, det borde ju vara det naturliga valet. Men, vad ser man? En tjej hade faktiskt kort, kort kjol, nylonstrumpbyxor(!), ett par små nätta pumps och naturligtvis ingen mössa(förstör ju frisyren). Hon frös så hon skakade och var mycket arg att tågen även dag var försenade/inställda. Men, förstår inte människor att man faktiskt kan frysa IHJÄL? Eller kommer bekvämlighet med åldern, är man 30+ så kanske man inte är så fixerad vid sitt yttre utan hellre mår bra och kommer fram varm och välbehållen?


Jag har då bestämt mig för att jag hellre kommer fram varm än snygg ;) !

Av Maria - 18 februari 2010 12:29

Igår när jag kom hem fick jag en överraskning, min kära sambo hade lagat mat, men inte vilken mat som helst.... han hade gjort pannkakor i form av hjärtan! Till efterrätt hade han gjort hembakade semlor.... jag har världens bästa sambo och blivande make! <3


Varför han gjorde allt detta? Jo... för det var vår förlovningsdag   !!

Av Maria - 17 februari 2010 08:36

Efter 10 månaders föräldraledighet är jag nu tillbaks på jobbet, om än tillfälligt! Lustigt hur fort det går att vara tillbaks i gamla hjulspår? Efter att ha hittat alla inloggningsuppgifter osv så börjar det nu efter ett par timmar kännas som att jag aldrig varit härifrån... tänk om jag bara har drömt mig bort en stund, tänk om jag inte alls har fått barn och varit hemma och föräldraledig i 10 månader??   


Men nä... jag vet ju att jag såg två älsklingar som sov snusade så gott så när jag smög iväg till jobbet, kl 06 i morsse...


Undrar om jag ska ta tillfället i akt idag när jag är inne i stan helt själv, att på lunchen gå i lite affärer?? Får se hur långt jag hinner på 50 minuter?

Skulle behöva en helt ny garderob egentligen, men det får man inte för de ynka 200:- som finns på mitt konto just nu. Den 25:e - då smäller det !!!



Av Maria - 15 februari 2010 14:32

En ny start i livet på många sätt....

Mycket har hänt under 2009! I april föddes vår underbara dotter, Tuva.

I juli fick min häst sitt första föl.

Den 1 maj flyttar hela vår familj med hästar och allt till vår alldeles egna gård i Älvkarleby, Tierp... Så, ett helt nytt liv är på väg att börja!


Äventyret börjar nu! Här kommer jag att skriva hur det går för oss, vad som händer i vårt liv och vad för projekt som pågår för tillfället.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards