Direktlänk till inlägg 22 maj 2010

Med knott i blick!

Av Maria - 22 maj 2010 20:51

Då var vi här! Nu har vi bott i Tierp i snart en månad. Första tiden var läskig - ska vi ha ansvar för ALLT det här?? Fortfarande känns stallet skrämmande stort och stallgången kan man nästan sopa sig vilse på, men det känns som lyxproblem!


Skönt att ha hästarna hemma - jobbigt att se hur irriterade de är av alla insekter. Svårt att jämföra också om det verkligen är mer här än i Vallentuna där vi stod innan, eller tycker jag bara att det är mer här för att jag hört att det ska vara så otroligt mycket mygg å sånt??  Men snart är vallen inhängnad och där fläktar det lite mer och då blåser förhoppningsvis insekterna bort... Lite skönt är det ju i alla fall att vi mäniskor inte är så drabbade, jag kan sitta på verandan och fika eller gå runt på gården och fixa - men går jag till hästarna så är det en knottsvärm runt dem och de jäklarns krypen  flyger in i ögonen på en och är mycket irriterande...


Hoppas vi hittar någon bra lösning på det hela....


Vi trivs i alla fall väldigt bra allihopa och familjen har utökats med katterna Siv och Katten, samt hunden Jezzy.

 
 
Malin

Malin

22 maj 2010 21:16

Men, har ju missat att du hade en redan!!! Utan M! Får jag länka till dig? Om jag kommer på hur man gör...

http://stall1m

 
Maria

Maria

23 maj 2010 18:22

Ja, det vart en utan M, vem snodde M:et?? :)
Klart du får länka! Jag lyckades tillslut också lista ut hur man skulle göra...!

http://naturensunder.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 5 april 2013 09:34

Nu är det äntligen bestämt! Jag ska bli återförsäljare för St Hippolyts foder, ska bli SÅ roligt! http://hippolyt.dk/SE.aspx   Vi har använt fodret till våra 5 hästar under ca 1 år nu och jag är helnöjd. Det jag är mest imponerad över är hur ot...

Av Maria - 24 februari 2013 10:56


Jag tycker i normala fall om snö och vinter, men i år längtar jag ovanligt mycket efter vår och sommar... Antar att det beror på att sommaren inte var någon sommar utan en regnperiod och att vi nu haft en lååång, kall vinter... Men, vi har ialla...

Av Maria - 18 januari 2013 17:51


I förrgår hade jag en sån där dag som aldrig ville ta slut... började ppå morgonen med en liten som sa "mamma, det bidde en olycka i sängen... det är lite blött mamma" Jaja, sånt händer... riv ur lakan å släng i tvätten.   Det snöade vackert och ...

Av Maria - 5 januari 2013 14:22


Allan och Tuva var ute och red en dag i december, jag tycker de ser så söta ut, en stor brun nordsvensk och en liten brun ponny. Jag tänkte att denna gång skulle jag inte missa att filma dem när de kom hem  ! Men.... hm... det var itne riktigt s...

Av Maria - 4 januari 2013 22:19

Ok vad bra jag var på att skriva mer regelbundet?    nä... nu kommer en resumé över 2012 så får jag se om jag lyckas bättre nu under 2013?    2012... Tuva fyllde 3 år och Emma fyllde 1. Jag är jätteglad att vi hade kurs här hemma i Beridet ...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Gästbok

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards